تاثیر رنگ در بدلیجات در طول دهه ها

 

تاثیر رنگ در بدلیجات سبب زیبایی می باشد. رنگین‌کمان‌هایی که توسط کودکان نقاشی شده و بر روی شیشه‌های جلوی خانه‌ها نصب شده‌اند، چشم نواز هستند. آنها نماد امید و همبستگی بودند، رنگ های شاد آنها روحیه ای برای همه است. طیف رنگ‌های پر جنب و جوش هواشناسی طبیعت نیز به‌عنوان شکل متفاوتی از الهام‌بخش بود. رنگ ها طراحان بدلیجات را مشتاق کرد تا به پالت وسیع سنگ‌های قیمتی  زمین نگاه کنند.

بدلیجات در حال حاضر دوره‌ای شاد از یاقوت‌های کبود فانتزی، تورمالین و بریل تقریباً در هر رنگی را پشت سر می‌گذارند و البته الماس‌های رنگارنگ تماشایی با رنگ‌های زرد و قهوه‌ای که به‌عنوان موارد دلخواه جدید ظاهر می‌شوند. با این حال، رنگ در مد می لغزد و از مد خارج می شود.

تاثیر رنگ بدلیجات بر مد

تاثیر رنگ بدلیجات در مد نیز تحت تأثیر اکتشافات جدید است. پس از کشف منابع جدید در آفریقای جنوبی، الماس ها بر جواهرات گران قیمت در اواخر دوران ویکتوریا سلطنت کردند. در حالی که نمایشگاهی از یاقوت کبود بر گردن زنان بسیار جلوه دارد.

موگانیت سنگ صورتی رنگ

در سال 1903 تیفانی کونزیت را معرفی کرد. یک سنگ جواهر صورتی مایل به ارغوانی که در کالیفرنیا یافت می‌شود و آن را به نام جورج فردریک کونز نامگذاری کرد. چند سال بعد یک سنگ صورتی دیگر در مجموعه‌های آن‌ها ظاهر شد. مورگانیت، یک بریل صورتی-نارنجی به نام سرمایه‌دار آمریکایی و بشردوست جی پی مورگاناست . مورگانیت باعث ظهور دوره‌ای از بدلیجات با رنگ صورتی شد.

تانزانیت

در دهه 1960 تانزانیت، یک سنگ جواهر آبی-بنفش، در دامنه‌های کلیمانجارو در تانزانیا (از این رو نام آن) کشف شد و به دلیل رنگ و شفافیت غیرمعمول خود به موفقیت یک شبه جواهرسازان تبدیل شد. در سال 1974، گارنت تساوریت سبز تیره از کنیا، سایه جدیدی از سبز را به پالت زمرد، پریدوت و یشم اضافه کرد. این نادر بودن آن است (اگرچه اکتشافات بعدی در نیجریه و موزامبیک انجام شده است) و بنابراین تورمالین پارایبا با ارزش بالا در حلقه ها و گوشواره های کوکتل به نمایش گذاشته می شود.

کارتیه

صد سال پیش جواهرات در تسخیر الماس و سنگ های بی رنگ مانند کریستال سنگ قرار داشتند. کارتیه در دهه 1910 با الهام از باله روسیه دیاگیلف در حال بررسی عجیب و غریب بودن سبک ایرانی و مصری بود.با این حال، گروه‌بندی‌های گرافیکی کارتیه از الماس‌های تراش باگت، سنگ ماه، مروارید و عقیق سیاه با رنگ‌های زمرد، یشم و یاقوت در اوایل دهه 1920 ظاهر شدند و به تعریف دوران بسیار تاثیرگذار هنر دکو ادامه دادند.

این یک دوره بسیار خلاقانه برای مزون بود. ژاک کارتیه در سفر به هندوستان بود و زمردهای حکاکی شده زیبایی، یاقوت کبود و یاقوت را که با الماس و عقیق روی پلاتین ست شده بودند، به ارمغان آورد. هند تأثیر زیادی بر بوچرون داشت که هنوز در مجموعه‌های امروزی مشهود است. آنها مانند Cartier و Van Cleef & Arpels سفارشات زیادی از مهاراجه های هند دریافت کردند تا جواهرات گرانبهای خود را به سبک اروپایی بازسازی کنند.

 

تاثیر رنگ در بدلیجات

بولگاری

بولگاری تا این مرحله زیبایی‌شناسی فرانسوی را با نمایش‌های گل‌دار الماس‌های زرد و کنیاک دنبال می‌کرد، اما در طول یک دهه آنها از بین رفتند و ترکیب‌های رنگی خیره‌کننده را برای جلوه‌های کروماتیک آزمایش کردند. آنها شروع به استفاده از برش های کابوشن صاف برای سه گانه قرمز، سبز و آبی، و اشکال حجیم کردند، اما در اواسط دهه شصت در حال بررسی پالت وسیع تری از سایه ها مانند آمیتیست و فیروزه برای گردنبندهای پیشانی بودند و رنگ های مرجانی، سیترین، جاسپر و رنگ های دیگر را اضافه کردند. برای گردنبندهای استیشن در اوایل دهه 1970.

الحمرا

در سال 1968 الحمرا عرضه شد. مجموعه ای از جواهرات ظریف با نقش و نگار چهار ورقه ای که به شکل های مختلف با سنگ های سخت مانند کارنلین، لاجورد، مرجان، عقیق و اونیکس پر شده بود. در دهه 1970 سنگ های سخت دیگری مانند مالاکیت و چشم ببر اضافه شد. سوسیس‌های ساده و گردن‌بندهای آویز بزرگ که با سنگ‌های نیمه قیمتی ست شده‌اند، در طول دهه مد بودند. اما در دهه 1980، روندهای طلایی زرد، مرواریدهای بزرگ و سنگ‌های قیمتی رنگارنگ برجسته‌تر شدند.

الماس

با این وجود، الماس ها برگشتند. ناگهان الماس‌های موجود در طلای سفید به‌عنوان یخ خنک و قابل دسترس برای هر کسی که دارای امکانات باشد دیده شد. در همین حال، برند ایتالیایی Pomellato، سنگ‌های قیمتی جدید را بررسی می‌کرد که از آکوامارین، تورمالین، کریزوپراز، اسپینل‌ها و گارنت دمانتوئید در جواهرات رنگارنگ خود استفاده می‌کرد که در سال 2001 حلقه نودو را به بازار عرضه کرد.

الماس نیروی غالب در طراحی بدلیجات از حلقه های نامزدی گرفته تا دستبندهای تنیس و گوشواره های لوستر باقی مانده است. اما رنگ با یاقوت های کبود چند رنگ، تورمالین، تسووریت ها، اسپینل ها، کریزوبریل، اوپال ها و کتابخانه ای کم رنگ در کارنامه طراحان اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.  سنگ های قیمتی شناخته شده که امروزه الهام بخش پالت بدلیجات هستند.

 

روز ولنتاین

 

متشکریم که ما را برای خرید بدلیجات خود انتخاب کردید. با کلیک بر روی هر کدام از موارد زیر به صفحه اصلی فروشگاه نایس گالری دسترسی داشته باشید.

نایس گالری، فروشگاه اینترنتی نایس گالری، فروشگاه بدلیجات، فروشگاه اینترنتی بدلیجات، بدلیجات مدرن . بدلیجات فانتزی، بدلیجات تهران، بدلیجات رنگ ثابت، بدلیجات جدید، بدلیجات خاص، بدلیجات زیبا، بدلیجات زنانه، بدلیجات ست، بدلیجات ظریف

پست قبلی

بدلیجات استیل

پست بعدی

روند تبدیل بدلیجات به کلاسیک مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *